CFR a introdus agenti de paza in trenuri

Anul acesta, incepand cu data de 8 mai, CFR a introdus serviciul de paza in trenuri, vizate fiind in special garniturile unde se inregistreaza un risc mare de calatorie frauduloasa sau de infractionalitate. Se va acorda o atentie speciala si numarului de abonamente si bilete vandute pentru aceste trenuri, existand aici o tendinta a pasagerilor de a nu achita pretul calatoriei. Pasagerii au obligatia sa isi achizitioneze bilete de tren, iar daca urca din punctele unde nu exista case de bilete, trebuie sa si le cumpere din tren, de la personalul feroviar la care trebuie sa se prezinte imediat dupa urcare, pretul fiind similar cu cel de la case.

Actiunea CFR nu se limiteaza doar la aceste garnituri, serviciul de paza fiind introdus la nivelul intregii retele feroviare, ca parte a intiativei companiei de a oferi conditii bune si sigure de transport si de a descuraja aceasta tendinta de a calatori fraudulos pe anumite rute sau in general in trenurile companiei. CFR este sustinuta in acest proces de reprezentatii Directiei de Politie Transporturi din cadrul I.G.P.R.

Masurile luate in cazul unei calatorii frauduloase si a unui calator care nu doreste sa cumpere biletul de taxare in tren, constau in intocmirea unui proces verbal de contraventie, conform legislatiei in vigoare (compus din amenda contraventionala in valoare de 250-400 de lei; biletul de taxare in tren; un tarif suplimentar de 300 de lei; speze postale si tarife de identificare de 30,8 lei).

Pe 9 mai, CFR si Directia de Politie Transporturi din cadrul I.G.P.R. au realizat prima actiune de control, pe 5 rute: R 8012 Fetesti – Bucuresti Obor; R 8001 Bucuresti Obor – Constanta; R8014 Fetesti – Bucuresti Obor; R 8011 Bucuresti Obor – Fetesti si R 8002 Constanta – Bucuresti Obor. Pentru aceste trenuri, gradul de ocupare a variat de la 40% la peste 100%, iar agentii de paza au identificat 275 de pasageri fara legitimatii de calatorie, care au primit bilete eliberate la tarif de taxare in tren. Pe langa acestia, 217 pasageri au platit un tarif asemanator celui de la casa de bilete pentru ca au urcat din statii fara case de bilete.

CFR Calatori pare sa incerce sa ofere un grad din ce in ce mai civilizat de calatorie si sa incerce o educare a pasagerilor sai care nu inteleg deocamdata importanta achizitionarii biletelor de transport. Astfel, poate ca se va demonstra grija companiei pentru pasagerii corecti, care aleg sa calatoreasca cu trenul si pentru care se initiaza tot felul de actiuni care sa raspunda nevoilor si dorintelor acestora. Desigur, pana la ajunge la un nivel similar calatoriilor din afara tarii va mai dura, insa fiecare pas inainte ofera speranta unui viitor mai civilizat, in care nu numai ca vom intelege ca exista anumite avantaje ale unui transport cu trenul, ci vom si alege si vom fi multumiti de aceasta optiune. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *