Extinderea activitatilor de marketing direct si a tehnicilor de promovare

O componenta vitala in succesul unei afaceri va fi intotdeauna partea de promovare a ei. De ce? Pentru ca degeaba ai cel mai bun produs de pe piata daca nimeni nu a auzit de el. Degeaba ai un produs foarte bun daca nimeni nu il cumpara. Si sa nu aveti impresia ca promovarea se termina in momentul in care toata lumea a auzit de un produs. De ce credeti ca cele mai mari corporatii din aceasta lume investesc miliarde de dolari/euro in promovare?

Dar sa revenim la subiect. Aveti un produs, oferiti un serviciu si sunteti la inceput de drum/vreti sa va gasiti mai multi clienti. Ce puteti face pentru a reusi asta? O solutie ar fi sa inchiriati sau sa cumparati o baza de date cu lista firmelor din Romania (700.000 de agenti economici, contine diverse informatii firme: adresa postala, telefon, fax, site, capital social, domeniu de activitate, rezultate financiar obtinute) sau cu potentiali clienti (peste 1 milion de contacte). De ce sa faceti asta? Pentru ca:

1. O baza de date cu lista firme si companii romanesti va poate ajuta sa aflati pe ce loc va situati in domeniul dumneavoastra de activitate, cine sunt concurentii firmei si care sunt rezultatele inregistrate de catre parteneri sau concurenti. Puteti realiza topuri in functie de cifra de afaceri, numarul de salariati sau de profit. Acestea pot fi realizate atat pe judete sau zone geografice, cat si in functie de domeniul de activitate.

Daca vreti, de exemplu, sa promovati o oferta sau un serviciu numai catre firme dintr-o anumita zona geografica si/sau dintr-un anume domeniu de activitate, baza de date va ofera aceasta posibilitate, prin aplicarea simultana a mai multor filtre. Rezultatul? Campaniile de mailing, cat si cele telefonice, prin fax sau prin posta/curier se vor concentra exact pe segmentul de agenti economici care va intereseaza. Veniturile dumneavoastra pot creste prin mai buna targetare a segmentului tinta.

2. Inchiriind o baza de date cu clienti puteti sa aflati informatii vitale pentru promovarea/vanzarea unor produse.

Bazele de date pot fi segmentate dupa diverse criterii: demografice (sex, varsta, adresa, localitate, judet), de lifestyle (stare civila, posesor auto, situatie locativa, asigurat sau nu), nivel studii, ocupatie, nivel venituri.
Astfel, puteti sa va promovati produsele/serviciile prin diverse campanii de email marketing, sms marketing, fax sau telefon. Toate aceste campanii se pot face in functie criteriile de selectie pe care le considerati relevante. Departamentele de marketing sau de vanzari folosesc foarte des astfel de metode.

3. Folosind metodele de promovare de mai sus, cifra dumneavoastra de afaceri poate sa creasca semnificativ. De asemenea, puteti sa va mariti lista de clienti/parteneri si sa va promovati produsele catre persoanele direct interesate de ele.

Daca vreti sa aflati mai multe informatii despre aceste baze de date, va recomand sa luati legatura cu profesionistii din domeniu.

promovare-firme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *