Romanii, magazinele online si publicitatea

Nu stiu exact de ce, dar majoritatea celor care detin un magazin online au impresia ca cei care au un site sau un blog sunt datori sa le faca lor reclama gratis (sau cat mai ieftin cu putinta). Cumva, noi cei din mediul online nu avem facturi de platit, nu trebuie sa ne cumparam de mancare, nu avem de platit taxe si impozite, nu trebuie sa ne imbracam, nu ne dorim sa iesim in oras sau sa avem parte de o vacanta frumoasa.

Nu, nici pe departe. Nici site-urile sau blog-urile noastre nu au nevoie de munca. Nu conteaza ca le avem de foarte multi ani, ca le intretinem singuri, ca am scris mii de articole, ca am fost parteneri la diverse evenimente importante, ca investim bani pentru a le promova (da, pana si noi facem asta), ca trebuie sa stim/invatam o gramada de lucruri pentru ca acestea sa functioneze cat mai bine cu putinta.

Si, bineinteles, multi cred ca este foarte usor sa scrii un articol. Toata lumea poate sa faca asta, nu-i asa? Este un talent pe care oricine il are.

Poate de aceea ma amuz de fiecare data cand un angajat de la un magazin online (sau chiar proprietarul) se supara cand nimeni nu ii raspunde la un mesaj de genul:

Cumparam link-uri din domeniul auto, dezmembrari auto, logistica, echipament logistic cu PR > 3. Compania noastra de ocupa cu furnizarea echipamentelor de depozitare pentru depozite, magazine, centre logistice. Oferim 1 Euro pentru link valabil o luna.

Evident, cei de la magazinul respectiv nu s-au deranjat sa angajeze o firma specializata in promovare online. Costa prea mult. Cine are bani de promovare online? Si daca se intampla cumva ca un magazin online sau o firma sa isi deschida un departament care sa se ocupe de asa ceva, acel “departament” va fi compus dintr-o singura persoana.

Persoana respectiva va trebui sa cunoasca toate lucrurile posibile despre online si va platita cu salariul minim pe economie. In principiu, rolul persoanei respective va fi sa faca o pagina de facebook si sa culeaga cat mai multe like-uri si share-uri. Doar la asta se rezuma promovare pe net, nu?

Revenind la realitate, promovarea online, la fel ca orice serviciu din lumea aceasta, costa. Nu o sa te bage nimeni in seama daca vii cu “oferte” ca cea de mai sus. Nu oricine poate sa se ocupe de promovarea respectiva. De ce? Pentru ca trebuie sa stii anumite lucruri, sa ai experienta in domeniu.

promovare-online

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *