Cei de la Fulga isi recunosc greseala
In articolul precedent va vorbeam despre ce a patit Florenta in urma unei promotii Fulga. Mai pe scurt, este vorba despre asta: daca faceai cumparaturi in valoare de 10 lei (produse Fulga), primeai un card; daca razuiai acest card, trebuia sa castigi GARANTAT si INSTANT o cana cu vacuta sau chiar o jucarie cu vacuta Fulga de plus. In realitate insa, aveai sanse foarte mari sa primesti o insigna.
Bineinteles ca fetita ei a fost foarte dezamagita de aceasta intamplare iar acest lucru a enervat-o si mai tare. Nu era destul ca a fost mintita in fata, a mai trebuit sa isi vada si fata dezamagita. Solutia? A decis sa scrie despre aceste intamplari pe blogul ei personal. Intamplarea ne-a revoltat si pe noi, prietenii ei, asa ca am decis sa dam mesajul mai departe. Rezultatul:
1. Articolul Florentei “Fulga, o promotie care minte copiii” – 125 de share-uri pe Facebook, 5 retweet-uri si 8 share-uri pe Google +
2. Articolul meu Fulga – vacuta mincinoasa – 19 share-uri pe Facebook, 9 retweet-uri (pe Google + nu am o statistica)
3. Articolul lui Manu “Fulga: hai să mințim că așa se face marketingul” – 11 retweet-uri, 4 share-uri pe Google +, pentru Facebook nu am o statistica
4. Articolul lui Nico “FULGA – o minciună instant
” – 26 de share-uri pe Facebook, 8 retweet-uri, 4 share-uri pe Google + si 4 shareuri pe Linkedin
+ articolul “Fulga mincinoasă – episodul 2” – 4 share-uri pe Facebook, 7 retweet-uri, 2 share-uri pe Google + si 4 share-uri pe Linkedin
5. Articolul Alexiei “Fulga – o vacuta mincinoasa?” – 6 share-uri pe Facebook, 2 retweet-uri, 2 share-uri pe Google +
6. Articolul lui Marius Sescu “Promoție à la Fulga” – 6 share-uri pe Facebook, 5 retweet-uri, 3 share-uri pe Google + si 6 share-uri pe Linkedin
7. Articolul lui Laura “Dezbatere pe tema nesimţirii” – 10 share-uri pe Facebook
8. Articolul lui Octi “Fulga si promotia mincinoasa” – 4 share-uri pe Facebook
9. Articolul de pe PrinBrasov.com “Fulga face promoţii mincinoase prin Carrefour” – 5 retweet-uri si 3 share-uri pe Google +
10. Articolul lui Alex “O promotie de-ti merg fulgii” – nu am date
11. Articolul de pe G.C.M “Fulga – o vacuta mincinoasa?” – nu am date
12. Articolul lui S0ro “Fulga minte într-o campanie marca “Fulga mincinoasa” plină de minciuni de la Fulga” – nu am date
Astfel, in doar o zi si ceva, s-au scris 12 articolele care au avut (la ora la care scriu articolul, din datele pe care le-am avut la dispozitie): 195 de share-uri pe Facebook, 53 de retweet-uri, 26 de share-uri pe Google +, 14 share-uri pe Linkedin. Repet, este numarul minim de share-uri pentru ca nu am avut acces la toate datele.
Raspunsul celor de la Fulga nu a intarziat sa apara:
“Buna Daniel, In primul rand iti multumim ca ne-ai atras atentia asupra problemei legate de comunicarea campaniei Fulga. Mentionam ca nu am avut nicidecum intentia de a insela sau dezinforma consumatorii si am incercat sa fim cat mai expliciti in conceperea mesajului.
Ne cerem scuze daca situatia actuala a produs orice fel de inconveniente. Din respect fata de consumatorii nostri si pentru ca tinem cont de opiniile lor, dar si pentru continuarea campaniei in cele mai bune conditii, toate materialele campaniei din magazine au fost retrase si vor fi inlocuite.
Iti multumim inca o data pentru parerile tale, ne-au fost de mare ajutor. Speram ca aceste informatii te ajute sa clarifici situatia pentru tine si cititorii tai.”
Ei numesc intamplarea “problema legata de comunicare” dar macar si-au dat seama de greseala si au retras materialele. Dupa cum spuneam, Social Media are puterea sa schimbe unele lucruri.
Să sperăm că vor învăța ceva din greșeala asta. E o lecție bună pentru alții.
Cam tarziu a venit reactia lor.
Oricum, la o cautare pe Google lumea isi poate face o impresie despre cat de seriosi sunt cei de la Albalact.
Este foarte usor sa arunci cu piatra, sa arati cu degetul, sa improsti cu noroi. Dar este exact ca in povestea din Biblie: sa ridice piatra ala care nu a gresit niciodata. Sunt curioasa cati dintre cei care au scris aici sau pe alte blog-uri sunt seriosi sau nu au gresit niciodata in viata lor. Eu sun fan Fulga, pentru ca sunt mamica si am un copil care o iubeste. Nu m-am suparat daca fetita mea nu a castigat decat o insigna. Asa e la o promotie. Si chiar daca i-as fi criticat, as fi facut-o in termeni civilizati. Nu cu injuraturi ca la mahala, cum au facut altii. Sunt trista pentru ca romanii, concetatenii mei, sunt atat de rai si incrancenati.
Au reactionat cand a inceput deja sa-i doara rau … din pacate pentru ei, totate valurile produse in blogosfera si social media, se vor domoli foarte greu si cu multa cheltuiala.
foarte bine v au facut. poate asa va invatati minte sa nu mai fiti doar dupa promotii.
si un rahat cu funda tot promotie este.
numa oamenii prosti nu stiu ce inseama o promotie si de aia isi iau tepe si dupa aia se plang. de ce e ceva la promotie, de ce ii se face recalma… pt ca doar produsele proaste au nevoie de promotie, pt k nu se vand fara ajutorul publicitatii. de o mie de ori bravo pt cei care se lasa prostiti de promotii