Cum se desfasoara unele campanii online din Romania
Se ia un bucata companie de succes care face o gramada de bani. Brusc, compania creeaza/primeste/dezvolta un nou produs, pe care vrea sa-l promoveze online. Sarcina revine departamentului de PR/marketing. Ce fac cei de la marketing?
Se gandesc sa promoveze produsul cu ajutorul fraierilor bloggerilor. Intocmesc o lista de conditii si lanseaza momeala :
1. Articolul trebuie sa contina intre 400 si zeci de mii de cuvinte ; cu cat pupati in fund mai mult compania si produsul, cu atat mai bine !
2. Articolul trebuie sa fie creatie proprie ; Doar nu vrei sa copiezi ceva nu ? Trebuie sa te informezi si sa creezi continut, ca doar esti platit cu o caruta de bani.
3. Cuvintul cheie promovat trebuie sa se repete de 3-5 ori pe parcursul articolului (inclusiv cu formele la plural si articulate), sa apara in title, in heading 1 si in URL-ul articolului, doar una dintre aparitiile cuvantului cheie TREBUIE sa aiba link catre site(dofollow), la adresa indicata.
ATENTIE, linkul trebuie sa fie neaparat pe cuvantul cheie promovat.
– de fapt mai bine puneti pe fiecare din miile de cuvinte cate un link. La banii pe care ii primiti …
Era sa uit. Oferta pentru acest articol : 25 lei. Stiu ! O sa va imbogatiti subit ! Nu prea ii meritati dar sa zicem ca trecem cu vederea.
In caz ca va intrebati, nu conteaza tipul blogului, Page Rank-ul, numarul de vizitatori, domeniul (propriu/gratis) sau daca esti capabil sa legi doua cuvinte.
Toti sunteti la fel fraierilor bloggerilor si nu meritati mai mult de 25 de lei. La munca cu voi ! Noi va imbogatim degeaba. 25 de lei este o avere !
Semnat : Departamentul de MK/PR
P.S In caz ca nu v-ati prins, sunt IRONIC. Nu eu consider bloggeri fraieri ci altii …
De obicei eu cer intre 100 si 75 si nu prea cedez. Uneori las insa la 50 in functie advertiser si de cerintele acestuia. N-o sa-mi bat joc de mine, de blog si de cititori, pentru sumele oferite de ei. Daca ma accepta, bine, daca nu, sa fie sanatosi. Si de obicei nu ma accepta. Necazul e ca sunt destui care se injosesc pentru sume de rahat.
Necazul si mai mare e ca ei habar nu au ce e aia blog.
Cer si eu la vreo 100 de la Blogmoney, dar nu se inghesie nici macar sa negocieze. Vin ei la mine mai tarziu 😀
Eu cred ca o sa renunt la el. Nu se merita. Bataie de joc.
Daca ofera 25 de lei chiar ca ne iau de fraieri. Eu nici la 250 nu m-as incumeta sa scriu un articol publicitar. Asta pentru ca stiu cum reactionez eu cand vad asa ceva pe alte bloguri…
Din pacate multi cred ca 25 lei e o mare avere si se arunca cu capul inainte.
Sunt destui cei care accepta umilinta. Doar foamea e mare…
ai dreptate foamea e mare :))
Despre cine e vorba ?!
Blogmoney si “clientii” lor…
Dar trebuie să recunoşti că uneori sunt buni si ăia 25 lei 🙂
Poate la inceput cand nu ai nici macar un domeniu propriu. Dar in orice alt caz, NU!
Nu este deloc rusinos, ce ii drept cam ieftin lucreaza toti bloggeri. Dar ne emancipam si noi, nui graba.
Daca nu se prinde lumea ca 25 de lei e o mare bataie de joc , nu o sa ne emancipam niciodata.
Gresesc cei ce accepta , zic .
Foarte bine punctat Daniel. Exista intr-adevar foarte multi bloggeri care pentru sume derizorii (de cele mai multe ori echivalentul unui pachet de tigari) scriu advertoriale in care lauda produsul sau brandul respectiv fara macar sa fi testat inainte acel produs sau serviciu. Unde mai pui ca multi dintre ei nici nu stiu sa scrie corect gramatical?
Din cauza lot vom auzi tot mai des expresii de genul „Bloggerii mint, inventeaza si de cele mai multe ori exagereaza”. As spune ca asa este, dar nu toti fac asta, deci sa nu generalizam.
Eu nu generalizez. “Advertiserii” fac asta si ne baga pe toti in aceeasi oala. Dupa cum am spus “In caz ca va intrebati, nu conteaza tipul blogului, Page Rank-ul, numarul de vizitatori, domeniul (propriu/gratis) sau daca esti capabil sa legi doua cuvinte.” … pretul oricum e acelasi.
de undeva trebuie sa iasa bani nu,din pacate ai dreptate in acest articol.Trebuia sa cerem mai mult 50 de lei macar…
Atata timp cat vor exista “fomisti” care scriu advertoriale pe 50 ron, pretul oferit de advertiseri nu va creste.
Paradoxal, tot acesti fomisti se intreaba cum castiga unii sute de euro/luna din blog. Raspunsul e simplu: nu-si vand pielea atat de ieftin.
Nici macar pe 50 de lei nu mai scriu. Acum “oferta” se situeaza undeva la 30 Ron :))). Si da, ei se mira de ce altii fac sute de euro.
Eu nu am fost niciodata de acord cu blogmoney si altele asemenea. Pentru ca te pun sa vinzi niste articole depsre branduri/produse cu care nu ai nici o treaba. Si cititorii or sa se sesizeze.
25 delei mi se pare un pret mult prea mic. Indiferent de ce blog as avea.
Doar ca, ceea ce zici tu, nu e o campanie in adevaratul sens, ci o campanie de linkbuilding 😉
E si de link building dar ei au pretentia sa scrii si despre produs.
eu cred ca pretul trebuie sa se reflecte in calitatea blogului(asta ar trebui sa fie prima conditie), a doua traficul, al treilea calitatea linkurilor(PR,backlinks si alte chestii de seo), vechimea blogului(nr articolelor, comentariilor), brandul/notorietatea…
Nu putem/ti sa condamnati unii bloggeri ca nu se vand la adevarata valoare, poate cei care se vand pentru 1-2 euro sau mai putin aia le este valoare… daca n-ai nimic original pe blog si au 10-20-30 de bloguri de genul ce poti sa le mai ceri?
Altii nu cunosc piata, daca s-ar vorbi mai deschis si mai pe tema asta poate ar sti, dar preturile de obicei raman confidentiale sau sunt expuse doar in cercurile de prieteni aproapiati.
Advertiserii vin cu banii ei stiu sa profite, deci ar trebui sa stie si bloggerii sa reziste si sa nu dea curs oricarei oferte!
Nu am auzit de vre-un blogger care doar din blog sa faca chiar si macar o mica avere. Pe mine nu ma intereseaza bannerele promotionale sau campaniile astea de doi bani, chiar mi se par niste tampanii din care doar firma respectiva probabil castiga ceva, iar bloggerul sta 24 din 24 la calculator ca sa-si faca norma obligatorie.
Si intradevar sunt multe prostituate in blogosfera care pentru “un pachet de tigari” (citat de mai sus) si-au facut blog. Plus ca daca-i intreaba careva cu ec se ocupa, ei raspund mandrii ca-s bloggeri profesionisti :))