De ce nu au succes magazinele online romanesti
Acum cateva zile am facut o comanda de la un partener eMag. Comanda a fost facuta pe site-ul eMag, evident, plata cu cardul. Timp de livrare: 24-48 de ore. A trecut timpul de livrare, dar m-am gandit sa mai stau o zi, poate apare produsul. Nu a fost sa fie. Nimeni nu m-a sunat sa-mi spuna ca ar fi o problema cu livrarea.
Am sunat la eMag. Dupa vreo 15 minute de asteptare, mi-a raspuns un angajat eMag care m-a redirectionat catre partenerul lor. De ce nu am primit produsul? Pentru ca nu il au pe stoc! S-ar putea sa mai dureze cateva zile pana o sa fie din nou disponibil…
Amuzant, nu-i asa? Nu! Nu este deloc amuzant! Daca vrei sa vinzi un produs pe o platforma ca eMag, ai face bine sa ai produsul ala pe stoc. Produsul ala apare disponibil pe site. Asa ar trebui sa fie!
Dar problema aceasta este foarte raspandita in Romania. O gramada de site-uri au problema asta. Poate si pentru ca asa stiu sa faca afaceri romanii. De ce sa am produse pe stoc? Lasa asa. Intai sa vad ca am o comanda sigura si dupa aia comand si eu produsul. Asa nu pierd nimic. Cum sa comand produsele inainte sa stiu ca o sa le vand? Pai tu iti dai seama ca trebuie sa investesc bani in asta? Prietene, eu vreau sa fac bani nu sa ii pierd.
De ce sa fac publicitate? Am facut un site, lumea ar trebui sa intre, sa comande produsele mele si sa ma imbogateasca. A trecut un an si sunt pe pierdere? Nimeni nu intra pe site-ul meu? Pai cum, ca doar l-am facut. Lumea trebuia sa intre. Asa am auzit eu, ca trebuie doar sa faci un site. Cum sa platesc pentru publicitate? De ce sa platesc pentru publicitate? Cum sa dau bani pe asa ceva?
Sa intru pe o platforma de Affiliate Marketing? Adica altii imi vand mie produsele si eu trebuie sa le dau comisione? Serios? De ce? Lasa ca intru acolo, dar le dau comisioane cand imi vine mie. Sau poate ca nu le dau nimic. Sa ma dea in judecata. O sa treca mult si bine pana o sa-si vada banii. Comision de Black Friday? Nu-l platesc. Oamenii oricum intrau pe site-ul meu… De ce sa dau bani degeaba?
Serviciu de clienti? Ce este ala? Adica sa platesc oameni care sa se ocupe de asta? Lasa ca pun un numar de telefon pe site la care nu raspund niciodata si rezolv problema. Eventual las si o adresa de mail. Oricum nu o sa raspunda nimeni la mailuri in mai putin de o saptamana. Asta daca o sa raspunda cineva vreodata.
Ai primit un produs de proasta calitate sau stricat si vrei sa il returnezi? Ce amuzant esti! Lasa ca dau vina pe curier sau pe oricine altcineva. O sa iti blestemi zilele pana o sa-ti vezi banii inapoi, prietene! Asta daca o sa ai norocul sa ii vezi inapoi vreodata.
Si dupa aia ne plangem ca nu avem profit si ca onlineul este pe moarte. Ca doar site-urile mari au succes. Aha…
Si de ce nu dai concret numele magazinului partener ?
Pentru ca vreau sa vad cum se termina povestea. O sa aflu luni sau marti. Oricum mai am de gand sa comand ceva de acolo. Asa o sa vad daca a fost un accident sau ceva care se intampla des.