Decalogul bloggerului
Am gasit aceste “legi”/conditii intr-un tweet. Se pare ca au fost prezentate la Social Media Snow Camp de catre Adrian Ciubotaru. O sa le iau pe rand si o sa aduc completari acolo unde simt nevoia (cam peste tot) :
1. Sa scrii bine! : e cam de la sine inteles. Nu te poti numi blogger daca nu stii sa scrii. Chiar si cei care pun clipuri si imagini tot mai scriu cate ceva.
Asta nu inseamna ca o sa scrii mereu bine, ca o sa ai mereu articole de calitate. Sunt zile in care ai inspiratie si ideile iti vin pe banda rulanta dar o sa existe si reversul medaliei cand nu o sa poti sa scrii ceva de Doamne ajuta nici daca viata ta ar depinde de asta.
In astfel de zile proaste va recomand sa nu va atingeti de blog. Decat sa scrii o tampenie mai bine faci altceva : iesi la o plimbare, la o intalnire, la un film… ideile nu vin singure la tine, uneori trebuie sa le cauti.
2. Sa fii activ (nu reactiv) – aici banuiesc ca se refera atat la activitatea de pe blog cat si la interactiunea cu colegii de breasla. E nevoie de foarte mult timp liber pentru a face asta!
3. Sa fii prezent in social media – Facebook, Twitter, Google +, etc.
4. Sa faci networking – sa fii blogger nu inseamna sa stai toata ziua pe calculator. Mergi la evenimente, blogmeet-uri, tweetmeet-uri,etc. O sa descoperi lucruri foarte interesante.
5. Sa initiezi evenimente – aici chiar nu sunt de acord. Nu vad ce legatura are un blogger cu organizarea unui eveniment. Unii chiar nu stiu sa faca asta! DELOC! Din experienta mea va spun ca am participat la niste dezastre de evenimente organizate de bloggeri!
Exista chiar impresia ca nu poti sa ajungi cunoscut decat daca organizezi un amarat de eveniment. Unii nici nu au zece articole pe blog si deja organizeaza evenimente. Mi se pare o prostie.
Daca esti blogger obiectivul tau este sa te faci cunoscut prin ceea ce scrii, nu prin evenimentele pe care le organizezi.
6. Sa dezvolti proiecte online – din nou nu sunt de acord. Unii nu sunt facuti pentru asta. Unii nu au nicio legatura cu asta. Daca toti bloggerii activi ar face asta unde am ajunge?
7. Sa ajuti comunitatea – am incercat asta si am ajutat de fiecare data cand mi s-a cerut ajutorul. Am ajuns la concluzia ca unii nu vor sa fie ajutati.
8. Sa oferi consultanta – ?!? Sa oferi consultanta in ce si pentru cine? Nu vad legatura.
9. Sa gasesti/inventezi o nisa – este mult mai usor si indicat sa scrii despre ceva la care te pricepi, pentru care ai o pasiune.
10. Sa construiesti un brand personal
Un brand personal adica :
– perceptiile si sentimentele celor din jurul tau cu privire la calitatile tale
– felul in care performezi in blogging
– cine esti, ce faci si motivele pentru care ai ales bloggingul
– o identitate puternica, bazata pe o perceptie clara cu privire la ceea ce te diferentiaza fata de alti bloggeri
Sursa : aici
de acord sunt cu 1,2,3 si 10 restul nu sunt de mine.
Nu-i chiar aşa cum zic ei, majoritatea bloggerilor cunoscuţi, sau făcut cunoscuţi prin evenimente/blogmeet-uri/etc.. şi nu prin cea ce scriu, exemplu zoso, are articole de maxim 5 rânduri, videoclip-uri, etc.. nu are articole de calitate, însă a ajuns cunoscut din cauza evenimentelor.