Ipocrizia in mediul online
Nici nu am vorbit bine in articolul precedent despre oameni falsi (cu doua fete), ca am si gasit un exemplu. Mediul online este plin de ipocriti. Iata unul dintre ei:
“Pana acum vreun an de zile, cand am facut campanie de promovare prin advertoriale pentru un blog, am dat 300 de euro pe 30 de advertoriale ok. Nu gaseai la vremea respectiva sub 7-8 euro bucata, si astea ieftine fiind pe siteuri proaste. Vad acum cum unii se vand pentru 2 euro.
Mi se pare o mare tampenie sa stai ca idiotul sa scrii pe blog de atatea luni/ atatia ani de zile, si sa vina unul sa-i vinzi 2-3 linkuri intr-un articol scris de tine (200-300 de cuvinte deobicei) la pretul de 2/3 dintr-un pachet de tigari, sau un bidon de cola si cateva caramele.
Problema apare din proasta educatie pe care o au unii in mediul afacerilor. Atunci cand intra pe piata, ei in loc sa isi vada de treaba, vin cu un pret competitor. Toti sunt nevoiti sa scada preturile, ca altfel nu ar mai avea clienti. Asa se ajunge sa stam cu noptile sa ne batem capul in online pentru ceva maruntis, ca sa nu zic ca unii mai au si pretentii de nu stiu ce pr/trafic la preturile astea. Deci, per total, s-a ajuns la culmea nesimtirii.
Nu zic ca si mie nu mi-ar comveni sa dau 50 de euro pe 20-25 de advertoriale, dar parca e prea de tot, si nu are cu ce sa ma avantajeze pe mine acest lucru, pentru ca preturile nu sunt doar pentru mine, ci si pentru concurenta, deci toti avem aceleasi posibilitati de crestere, la aceeasi bani, doar ca astfel se umple internetul de siteuri de nimic.
Va rog sa ma scuzati daca am fost putin mai acid in acest topic, insa trebuie sa recunoastem ca asta e situatia.”
Baiatul are dreptate. Nu pot sa-l contrazic. Din pacate, pentru el, dupa doua saptamani se contrazice singur:
“Salut! Doresc sa cumpar mici texte (aproximativ 50 de cuvinte) in blogurile voastre. Fiecare text va contine 1-2 linkuri.
Cerinte:
– articolul sa ramana cel putin 3-4 zile in prima pagina
– blogul dvs. sa fie actualizat macar o data pe saptamana
– sa nu fie ferma de linkuri
– sa aiba minim 6 luni vechime
– blogul sa nu fie penalizat
Ofer: 1 euro/post (textele sunt scrise de mine si sunt unice).
Nu doresc review asupra pretului, atat pot oferi, cine doreste sa colaboram, ma cauta pe privat! Mersi de intelegere!”
Asadar, lupul moralist, luptatorul antipiscoturi number 1, a ajuns dupa doua saptamani sa-i caute pe cei pe care ii critica cu atata ardoare. Rusinica! Acesta este doar un exemplu. Blogosfera este plina de astfel de oameni!
1 euro?
Da, prefer sa nu scriu pentru bani daca nu primesc pretul dorit… iar pe seopedia slabe sanse sa se intample. Defapt cam slabe sanse sa se intample oricum, fiindca in romania nu se apreciaza “calitatea” ci “cantitatea”, nu ca mi-ar pasa mie de asta. Nici n-am sa incep ca blogul meu este foarte tare, ca poate nu e dar banuiesc ca merita ceva mai mult(mult mai mult fata de 1 euro prapadit), bine acum oamenii aflati in nevoie n-avem cum sa-i judecam insa daca se poate mai bine de ce sa iti faci rau singur? Cum sa scrie 30-40 de articole publicitare ca nu-l mai citeste nimeni cand pot lua banii aia dintr-un foc mai greu, dar asta e ideea.
In urma cu 3-4 ani pe Seopedia iti faceai cont extrem de greu. Erau acceptati doar webmasterii cu experienta si asta dupa ce te verificau mai ceva ca securitatea. Vad ca intre timp au inceput sa fie acceptati toti spamerii cu schimb de linkuri si toti milogii care scriu advertoriale pe 1 euro. Trist 🙁
ei sunt genul de oameni care isi fac blog sa faca bani din asta…si vor asta cat mai repede, o mare greseala din partea lor…
Pe vremuri (2005 – 2008) Seopedia era o comunitate din care erai mandru sa faci parte! Membrii se ajutau intre ei si aveai ce invata unul de la celalalt…
Acum insa, cu parere de rau, a ajuns o mocirla in care se balacesc toti porcii…
Eu personal am ajuns la concluzia ca nu mai am nici ce invata acolo si nici pe cine sa invat…
Dai 50 de euro pe nu stiu cate articole ici-colo de pe bloguri pe care nu le citeste nimeni. Afacerea perfecta. Relevanta zero, eficienta subzero. Cine umbla dupa lucruri ieftine, de lucruri ieftine are parte.
Degeaba dai 50 de euro pe 20-15 de advertoriale de calitate slaba. E de stiut ca multi se bazeaza pe mult si prost decat pe putin si bun. El, care ataca aceste persoane care au ajuns sa se vanda pe cativa euro a ajuns sa devina unul din ei. Unele persoane din blogosfera vor sa scoata bani pe banda rulanta, dar nu se gandesc ca in schimb se fac de cacao.
Ati auzit de link building nu?
Da, pretul este foarte mic, dar pe el il intereseaza seo, nu altceva!
Vorba aia: “Prost e ala care da, nu ala care cere”. Mi-am dat seama ce il intereseaza, dar tot el facea pe victima cu cateva saptamani inainte si ii acuza pe cei care culmea au facut o oferta asemanatoare cu a lui.