Vodafone lanseaza Eco-SIM-urile fabricate din plastic reciclat
Vodafone lanseaza cartelele SIM ecologice realizate din plastic reciclat, ca parte a angajamentului companiei de a reduce impactul operatiunilor sale asupra mediului.
Incepand de luna aceasta, Vodafone le va oferi clientilor Eco-SIM-uri avand dimensiunile reduse la jumatate fata de cartelele SIM obisnuite, realizate din plastic reciclat. Acestea vor inlocui progresiv cartelele SIM existente, realizate din plastic nou si vor fi introduse in toate cele 12 tari din Europa in care Vodafone deruleaza operatiuni, dar si in Egipt, Turcia si Africa de Sud.
Eco-SIM-urile vor deveni disponibile in Romania de anul viitor.
Lansarea Eco-SIM-urilor continua o alta initiativa de succes implementata la nivel global in 2020, respectiv introducerea suporturilor pentru cartele SIM cu dimensiuni reduse la jumatate si care a generat o diminuare a cantitatii de plastic folosit pentru SIM-uri cu aproximativ 340 de tone pe an, echivalentul a 1.760 de tone de CO2e.
Introducerea Eco-SIM-urilor asigura reducerea necesarului de plastic nou pentru productia de SIM-uri cu alte 320 de tone anual, avand potentialul de a diminua productia de CO2e cu 1.280 de tone. Desi Vodafone ofera cartele digitale eSIM in toate pietele din Europa ca urmare a faptului ca tehnologia este disponibila pe un numar tot mai mare de dispozitive, cei mai multi dintre clienti solicita in continuare cartele SIM fizice.
Din 2020, Vodafone a eliminat tot plasticul nenecesar si obiectele de plastic de unica folosinta din magazinele si birourile sale, a retras din utilizare pungile de plastic si a eliminat sau a restrictionat utilizarea materialelor promotionale din plastic, inlocuindu-le cu solutii alternative cu impact redus asupra mediului.
Vodafone face progrese semnificative pentru ecologizarea activitatilor companiei, concomitent cu accelerarea rolului pe care tehnologia si retelele sale digitale il au pentru a raspunde schimbarilor climatice.
In noiembrie 2020, Vodafone si-a stabilit un angajament de limitare a emisiilor de carbon pana in 2030, aprobat prin initiativa Science-Based Target pentru limitarea incalzirii globale la 1.5°, fiind astfel primul operator de telecomunicatii care sa urmeze recomandarile formulate pentru sectorul IT&C.
Pana in 2030, Vodafone va elimina toate emisiile de carbon din activitatile proprii si din energia achizitionata si utilizata (Scope 1 si 2). Vodafone a promis, de asemenea, ca pana in 2030 va reduce la jumatate emisiile de carbon din sursele Scope 3, inclusiv companiile mixte, toate achizitiile din lantul de aprovizionare, utilizarea produselor pe care le-a vandut si calatoriile de afaceri.
Vodafone se angajeaza sa achizitioneze energie din surse regenerabile. Toate operatiunile Vodafone din Europa, inclusiv retelele fixe si mobile, centrele de date, magazinele si birourile sunt 100% alimentate cu energie din surse regenerabile. Vodafone depune eforturi pentru a atinge acelasi obiectiv si in Africa, pana in 2025.
Vodafone continua sa investeasca in eficientizarea energetica si in proiecte de utilizare a energiei din surse regenerabile, inclusiv achizitionarea si utilizarea unor echipamente de retea mai eficiente si dezafectarea echipamentelor vechi din reteaua sa centrala.
Vodafone s-a angajat sa refoloseasca, sa revanda sau sa recicleze 100% din deseurile retelei companiei pana in 2025. Astfel, Vodafone a implementat programe de gestionare eficienta a resurselor si de eliminare a deseurilor pe toate pietele pentru a minimiza impactul asupra mediului al deseurilor din retea si al echipamentelor IT redundante.
Vodafone gestioneaza o piata interna a activelor pe care incurajeaza revinderea si redirectionarea de stocuri in exces sau de componente electrice mari scoase din functiune, cum ar fi antenele. Vodafone evalueaza in prezent posibilitatea extinderii solutiei pe pietele partenere si catre alti operatori.
Vodafone sustine trecerea la o economie complet circulara pentru dispozitivele vandute clientilor si a accelerat initiativele de extindere a duratei de viata a dispozitivelor prin reparare, reconditionare si revanzare inainte de reciclarea responsabila a produselor ajunse la finalul ciclului de viata.
Majoritatea pietelor Vodafone deruleaza activitati de cumparare, recuperarea si servicii de reparatii pentru a incuraja clientii sa isi repare sau returneze dispozitivele vechi. Vodafone depune eforturi sa reconditioneze si sa reutilizeze de mai multe ori echipamentele pentru reteaua fixa, cu impact pozitiv asupra mediului, dar si costuri reduse.
In procesul de selectie a furnizorilor, Vodafone aplica un criteriu social si de mediu care are o pondere de 20% din punctajul total, si care ia in calcul daca respectivele companii au politici de mediu pentru reducerea emisiilor de carbon, utilizarea energiei regenerabile, reducerea cantitatii de plastic, economia circulara si gestionarea ciclului de viata a produsului.