Zero defecte
Se intreba cineva cum a ajuns Japonia sa fie primul creditor al SUA. Iata unul dintre motive :
Managementul calitatii totale (TQM) este o strategie de conducere a unei organizatii:
• concentrat asupra calitatii;
• bazat pe participarea tuturor membrilor acesteia;
• vizeaza un succes pe termen lung prin satisfacerea clientului;
• vizeaza avantaje pentru toţi membrii organizaţiei şi pentru intreprindere.
El presupune printre altele si o luptă permanenta pentru a se obţine “0” defecte. Dar oare pana unde se poate ajunge cu rigorile privind calitatea?
“O firma japoneza producatoare de dispozitive electronice in care exista un management al calitatii totale a primit o comanda mai importanta din partea unei firme europene.
Contractul stipula printre altele ca produsele livrate sa se incadreze intr-o limita a rebuturilor de 3%. In momentul livrarii, odata cu intreg lotul de produse, firma europeana
a primit si un colet separat pe care scria: “aici sunt cele 3% rebuturi comandate, nu stim la ce o sa va foloseasca dar ne-am straduit sa fie inutilizabile conform dorintei
dumneavoastra!”
Mai pe scurt,firma japoneza nu stia ce sunt rebuturile.Produsele fabricate de ei nu aveau defecte si deci,nu existau rebuturi.Pentru ca firma europeana a specificat in contract ca limita rebuturilor sa fie de maxim 3% japonezii nu au avut incotro si s-au conformat.Au fost nevoiti sa faca rebuturi :)).
[ad#ad-2]
Buna,
Am vazut blogul tau si mi-a placut foarte mult. Am vazut cateva posturi interesante. Cred ca ar trebui sa scrii ceva mai mult despre copii.
Mi-as dori sa facem schimb de linkuri .
Nume :Leusor
Blog :
Eu te-am adaugat deja pe blogul meu .
Multumesc de colaborare
E drept, dar 0 defecte impune si niste costuri, care pe o piata in scadere cum e in ultimii ani inseamna un risc f mare. Aici au avut de castigat chinezii, lucru care e palpabil la orice pas: cate produse ai mai vazut “made in Japan”? Japonezii sunt tinuti in spate de ce au facut in anii ’80 – 2000, dar pe termen lung nu stiu cum vor sta in comparatie cu China.