Motocicletele electrice
Motocicletele electrice sunt autovehicule pe 2 roti ce functioneaza pe baza de curent electric. Aceste modele de motociclete au pe bord o baterie reincarcabila ce stocheaza energia electrica primita prin plug-in al cablului retractabil de la o priza standard.
Nu se cunoaste cu exactitate momentul in care au aparut motocicletele electrice. Insa, la sfarsitul anului 1895 doi inventatori, din Ohio si Boston, au primit, fiecare, patentul pentru bicicleta electrica. Un an mai tarziu, in capitala Marii Britanii, la o expozitie de specialitate, a fost prezentata o bicicleta electrica pentru curse, ce era alimentata de acumulatori, motorul fiind amplasat pe roata din spate. Viteza acestei biciclete putea fi controlata printr-o rezistenta amplasata pe ghidon.
Prima motocicleta electrica de viteza a fost lansata in 1911. Aceasta putea ajunge la o viteza maxima de 56 km/h cu o singura incarcare a bateriei. In timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial, datorita rationalizarii carburantului in S.U.A., a fost construita o motocicleta electrica pe 2 roti ce avea atasata o remorca. Succesul acestui model a condus catre productia in masa.
La inceputul anilor ’70, Mike Corbin, a realizat o motocicleta electrica special construita pentru persoanele ce aveau locul de munca in alt oras decat cel de domiciliu. Ulterior, in 1974, Corbin a intrat in Cartea Recordurilor pentru viteza maxima atinsa (266.165 km/h) cu o motocicleta electrica. Aceasta motocicleta a fost pusa in functiune datorita unui motor electric de 24 V provenit de la un avion de lupta. In 1975 a avut loc prima festivitate pentru vehiculele alternative, Regatta, in New Hampshire. Evenimentul a fost creat pentru a promova autovehiculele ecologice. Datorita succesului obtinut, acest eveniment are loc anual.
In 1995 au fost produse 100 de motociclete electrice capabile sa atinga viteza de 72 km/h. Acestea au purtat semnatura companiei Electric Motorbike Inc., fondata in 1995 in Santa Rosa, California. In vara anului 2000, o motocicleta electrica de curse a reusit sa ajunga in Cartea Recordurilor strabatand 400 metri in doar 9.450 secunde pe o pista din Oregon. Aceasta motocicleta, cunoscuta sub numele de KillaCycle, era alimentata de baterii cu plumb si a reusit sa atinga o viteza de 244.73 km/h. Ulterior, bateriile de plumb au fost inlocuite cu baterii din Litiu-Ion nano-fosfat. Puterea oferita de noile baterii au condus catre un nou record realizat de KillaCycle. Aceasta a reusit in doar 7.824 secunde sa ajunga la o viteza de 270 km/h. KillaCycle a detinut titlul de Cea mai rapida motocicleta electrica din lume pana la sfarsitul anului 2010.
La inceputul lunii iunie a anului 2009 a avut loc primul Time Trial Xtreme Grand Prix pentru motocicletele electrice. Acest eveniment sportiv a avut loc pe o insula din Marea Irlandeza, unde au concurat 13 motociclete. Castigatorul a fost Rob Barber care a reusit sa termine cursa pe o distanta de 60.72 km in doar 25 minute si 53.5 secunde, motocicleta sa ajungand la o viteza de 140.711 km/h. In 2010, motocicleta ElectroCat a reusit sa stabileasca primul record mondial pentru o motocicleta electrica terminand cursa de 19 km de la Pikes Peak, Colorado. Cursa a fost finalizata de John Scollon in 16 minute si 55.849 secunde. Un an mai tarziu, recordul obtinut de ElectroCat a fost doborat de Chip Yates ce a reusit sa termine cursa in 12 minute si 50.094 secunde. La doar doua luni de la acest eveniment, lui Yates i-a fost adjudecat primul record mondial oficial intrand in Cartea recordurilor pentru Cea mai rapida motocicleta electrica cu viteza uimitoare de 316.899 km.
In prezent, motocicletele electrice sunt puse in functiune datorita unor baterii reincarcabile din Litiu-Ion. Bateriile se pot incarca de la o priza de curent electric normala, incarcarea completa durand pana la 8 ore. Anumite motociclete dispun de un incarcator puternic ce poate alimenteaza acumulatorul cu curent electric pana la 95 % din capacitate in aproximativ o ora.
S-a demonstrat faptul ca motocicletele electrice au un nivel ridicat de fiabilitate fata de motocicletele conventionale. Motocicletele ecologice au o performanta ridicata si reusesc sa ajunga la viteza maxima posibila intr-un timp mult mai mic fata de cele normale. Un alt avantaj al motocicletelor electrice este dat de nivelul scazut de zgomot. Acestea sunt mult mai silentioase fata de cele pe carburant. Pentru a proteja pietonii de riscul de accident posibil din cauza faptului ca motocicletele electrice nu sunt observate la timp, constructorii moto au conceput modele echipate cu un sistem de zgomot artificial.
O motocicleta pe combustibil poate fi transformata intr-una electrica prin schimbarea tipului de motor. Astfel, daca doriti sa aveti propria motocicleta electrica puteti apela la un distribuitor de motoare electrice. BRACO INDUSTRIAL ofera motoare electrice pentru motociclete, autoturisme si autovehicule, dar si pentru masini din domeniul industrial. Pe site-ul www.bracoindustrial.ro cei interesati pot afla mai multe despre motoarele electrice din oferta, dar si despre celelalte produse si servicii oferite.