Qigong / Yoga Daoista si Reechilibrarea Psihica

Înțeleptul Su Wen a definit qigong ca fiind controlul fluctuatiilor spiritului Qigong-ul este Yoga Daoista sistematizata si centralizata, el aparand, ca terminologie, in anii ’50.

În ultima perioadă, Qigong nu mai este privit doar ca o activitate recreativă, ci ca o modalitate de consolidare și menținere a sănătății. Studiile clinice au arătat că qigong ameliorează durerea prin întinderea mușchilor și alinierea posturii, scade tensiunea arterială prin reechilibrarea sistemului nervos autonom și reduce inflamația reglând stresul cronic. Totodată, yoga daoista este privită din ce în ce mai mult nu doar ca o modalitate de a reduce stresul și de a îmbunătăți starea fizică, dar și de a depăși suferința mentală, de a reface echilibrul psihic. Dincolo de planul spiritual, există dovezi științifice fiabile și mecanisme clare că qigong ar putea ajuta în cazul simptomelor tulburărilor mentale.

Stresul post-traumatic

Tulburarea de stres post-traumatic este o problemă majoră de sănătate publică care afectează până la 6% din populația lumii. Este rezultatul unor experiențe traumatice semnificative, care sunt trăite mult mai frecvent de către veterani, supraviețuitori ai războiului sau dezastre naturale și victime ale violenței. Tulburarea se caracterizează prin reexperiență, evitare și hiperreactivitate. Tulburarea de stres post-traumatic este asociată cu amigdala cerebrală (centrul fricii din creier), o structură care leagă memoria anumitor experiențe de emoții și în acest caz este supraactivată și astfel produce în mod constant simptomele menționate anterior.

Prin practica qigong, activitatea parasimpatică crește și sunt reduse efectele stresului, deasemenea se poate reduce în mod direct și activitatea amigdalei, în special prin practica exercițiilor de respirație yoghină. qigong include aspecte de mindfulness, adică stare de prezență, de conștientizare, de atenție nemijlocită, acum și aici. Prin practica atentă a exercițiilor qigong, evocarea emoțiilor sau amintirilor neplăcute, pot să ducă la reglarea și reechilibrarea psihică, mult mai bine decât evitarea emoțiilor.

Conștientizarea naturii tranzitorii a experienței fizice, senzoriale și emoționale momentane în timpul practicării qigong conduce la o schimbare în autoevaluare, reducând astfel simptomele tulburării de stres posttraumatic.

Frica și anxietatea

Anxietatea este un răspuns normal la situații sau evenimente specifice. Cu toate acestea, frica excesivă sau anxietatea pot indica o tulburare psihică și pot duce la probleme de sănătate, modificări de comportament. Anxietatea excesivă are consecințe pe termen lung asupra sănătății, deoarece simptomele somatice ale anxietății, cum ar fi palpitațiile și bătăile inimii neregulate sunt asociate cu un risc crescut de boli cardiovasculare. Este interesant de menționat că tratarea anxietății este printre principalele motivații pe care oamenii le menționează pentru practicarea qigong.

Tehnicile de respirație din yoga daoista sunt cele mai eficiente în tratarea tulburărilor mentale, mult mai eficiente decât posturile corporale. Interesant este că tulburările de anxietate sunt mai frecvente la pacienții cu tulburări respiratorii, cum ar fi astmul sau boala pulmonară obstructivă cronică, iar reabilitarea respiratorie este o parte esențială a multor abordări terapeutice cognitive. Tehnicile de respirație yoghine ajută pacienții cu anxietate crescută să devină mai conștienți, să controleze fluctuațiile minții și să amelioreze simptomele traumatice.

Este extrem de important ca pacienții cu tulburări mentale să nu practice qigong singuri până nu s-au consultat cu psihiatrul și psihoterapeutul lor și să nu practice decât sub supravegherea unei persoane calificate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.