Respectul bancilor pentru clienti
Lucrez cu Raiffeisen Bank de aproximativ cinci ani. De fapt, toata familia mea lucreaza cu ei. De-a lungul timpului, aceasta banca a fost singurul “prieten” la care am putut apela si le voi mereu recunscator pentru asta. Nu cred ca am “ratat” vreodata o ocazie sa-i laud sau sa-i recomand. Aveam toate motivele sa fac asta. Nu mi-au gresit niciodata. Dar, cum niciodata nu trebuie sa spui niciodata, in ultimele luni am avut doua neplaceri, una dintre ele fiind destul de mare.
Platesc aproape toate serviciile la care apelez prin intermediul unui card de credit. Incerc pe cat se poate sa fac toate platile online. La fel si in cazul cumparaturilor. Asta pana acum cateva zile… Am incercat sa platesc o factura dar nu am reusit. Motivul: “cardul dumneavoastra a fost blocat”. Am crezut ca o sa lesin. Nu-mi venea sa cred. Eram absolut sigur ca totul este ok. Am sunat la serviciul clienti si am cerut explicatii.
Ce mi-au zis? Cardul meu a fost blocat pentru o datorie de 12 LEI de pe un alt card (de debit) pe care nu l-am folosit in ultima perioada. Habar nu aveam de ea si nici ei nu s-au deranjat sa ma anunte. Au putut, totusi, sa-mi blocheze cardul. Asta dupa ce eu am bagat cel putin cateva zeci de mii de euro in banca aia…
“Ce legatura are un card cu celalalt?”, am intrebat. “Voi aveti habar cati bani am bagat in banca dumneavoastra? De ce naiba nu m-ati anuntat? De ce nu ati bagat datoria pe contul celalalt?” Raspunsul lor: “Imi pare rau, pana nu platiti datoria nu am ce sa fac. Acestea sunt regulile. Dupa ce platiti cei 12 lei o sa va deblocam cardul in 24-48 ore.”
Sec. Nu ai cu cine sa vorbesti acolo. Poti sa ai sute de mii de euro pe un card. Daca ai o datorie de 12 lei pe alt cont, ei o sa-ti blocheze cardul. Pentru ca asa e regulamentul lor. Ei nu gandesc. Nu au angajati care gandesc acolo. Nici nu cred ca au voie sa gandeasca. Sunt doar niste roboti care respecta regulile scrise de un idiot.
ar trebui sa te muti la alta banca….