Zero defecte

Se intreba cineva cum a ajuns Japonia sa fie primul creditor al SUA. Iata unul dintre motive :

Managementul calitatii totale (TQM) este o strategie de conducere a unei organizatii:
• concentrat asupra calitatii;
• bazat pe participarea tuturor membrilor acesteia;
• vizeaza un succes pe termen lung prin satisfacerea clientului;
• vizeaza avantaje pentru toţi membrii organizaţiei şi pentru intreprindere.

El presupune printre altele si o luptă permanenta pentru a se obţine “0” defecte. Dar oare pana unde se poate ajunge cu rigorile privind calitatea?
“O firma japoneza producatoare de dispozitive electronice in care exista un management al calitatii totale a primit o comanda mai importanta din partea unei firme europene.

Contractul stipula printre altele ca produsele livrate sa se incadreze intr-o limita a rebuturilor de 3%. In momentul livrarii, odata cu intreg lotul de produse, firma europeana
a primit si un colet separat pe care scria: “aici sunt cele 3% rebuturi comandate, nu stim la ce o sa va foloseasca dar ne-am straduit sa fie inutilizabile conform dorintei
dumneavoastra!”

Mai pe scurt,firma japoneza nu stia ce sunt rebuturile.Produsele fabricate de ei nu aveau defecte si deci,nu existau rebuturi.Pentru ca firma europeana a specificat in contract ca limita rebuturilor sa fie de maxim 3% japonezii nu au avut incotro si s-au conformat.Au fost nevoiti sa faca rebuturi :)).

[ad#ad-2]

2 Responses to “Zero defecte”
  1. Leusor February 22, 2010
  2. Catalin February 25, 2010

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *