Peste 6.000 de elevi si profesori din zona rurala sunt incurajati sa-si dezvolte abilitatile digitale prin proiectul „Scoala din Valiza”

Noile tehnologii ar putea avea un efect pozitiv asupra locurilor de munca. Insa, pentru a se adapta, la nivel mondial, mai mult de jumatate dintre angajati vor avea nevoie de cursuri de imbunatatire a competentelor sau de reconversie profesionala, in urmatorii cinci ani.

De aceea, in urma cu un an si jumatate, a fost lansat proiectul „Scoala din Valiza”, finantat de Fundatia Vodafone Romania si desfasurat de catre Fundatia World Vision Romania, in zece scoli din mediul rural din judetele Vaslui, Ilfov, Ialomita, Cluj, Brasov si Valcea.

Acesta consta intr-o platforma de e-learning – www.scoaladinvaliza.ro – si o valiza mobila dotata cu echipamente de tehnologie. Proiectul s-a extins considerabil in anul 2019, ajungand de la 3.700, la 8.000 de beneficiari. 

Prin proiectul „Scoala din Valiza”, se urmareste dezvoltarea abilitatilor digitale ale profesorilor si elevilor din scolile primare si gimnaziale din zona rurala, prin folosirea unei platforme de e-learning – www.scoaladinvaliza.ro – si a unei valize tehnologice mobile – „Instant Classroom‟. Valiza cuprinde cate un laptop pentru profesor, 25 de tablete pentru elevi, un videoproiector, un sistem audio, o solutie incorporata de incarcare a echipamentelor, un router wi-fi incorporat si un modem 4G. Cu ajutorul tehnologiei, profesorii predau lectii interactive pentru toate materiile.

Anul acesta, in proiect au intrat inca doua scoli, iar acum 5.770 de elevi (fata de 2.400, in 2018) si 320 de profesori (fata de 200, in 2019) sunt inscrisi pe platforma www.scoaladinvaliza.ro. In plus, au fost create 650 de lectii digitale in 2019, comparativ cu 370 in 2018. 

Rezultatele de mai sus dovedesc faptul ca folosirea tehnologiei in scop educativ transforma experienta de invatare a elevilor, copiii merg cu drag la ore, sunt mult mai atenti si retin informatiile mai repede. Acest lucru se datoreaza faptului ca orele au devenit mai interactive, elevii avand oportunitatea de a interactiona mai mult cu colegii si profesorii lor, acestia sunt acum mai creativi si mai conectati la procesul de invatare.

Pe langa pregatirea elevilor cu ajutorul tehnologiei, proiectul asigura si formarea digitala a profesorilor prin cursuri, webinarii si sprijin in crearea de lectii, precum si suport tehnic lunar.

Folosirea platformei de e-learning si a valizei la ora imbunatatesc si definesc mai bine stilul de predare al profesorilor. Acestia isi dezvolta diferite abilitati, cum ar fi flexibilitatea, pentru ca isi pregatesc singuri lectiile online in functie de nivelul fiecarei clase, si creativitatea, prin crearea de continut direct in platforma.

De asemenea, acest mod de predare ii ajuta pe profesori sa se organizeze mai bine la clasa, anumite activitati birocratice pe care le faceau anterior fiind eliminate, si chiar sa aiba o evidenta mai buna a nivelului de pregatire al elevilor prin rapoartele centralizate in platforma referitoare la punctajele obtinute de acestia la diferite teste.

One Response to “Peste 6.000 de elevi si profesori din zona rurala sunt incurajati sa-si dezvolte abilitatile digitale prin proiectul „Scoala din Valiza””
  1. rent-a-car-otopeni.ro December 23, 2019

Leave a Reply

Your email address will not be published.