Vodafone: mai putin plastic, energie regenerabila si grija pentru paduri

Misiunea Vodafone este aceea de a ajuta la crearea unei societati digitale care permite progresul socio-economic si accesul tuturor la oportunitatile oferite de solutiile digitale, manifestand totodata grija fata de Planeta prin initiative care reduc impactul negativ asupra mediului.

Cea mai recenta initiativa de acest fel este introducerea cartelelor SIM de dimensiuni reduse, care contribuie la eliminarea a jumatate din cantitatea de plastic utilizata, incepand cu data de 17 mai 2021. Acestea inlocuiesc cartelele SIM standard, de marimea unei carti de credit, si vor fi disponibile initial pentru clientii serviciilor mobile pe baza de abonament mobil sau fix, urmand ca pana la finalul anului 2021 sa fie disponibile pentru toate serviciile din portofoliul companiei.

Incepand din anul 2019 si pana astazi, Vodafone Romania a realizat o serie de activitati cu scopul de a-si reduce impactul asupra mediului, precum:

  • Crearea primei paduri inteligente din Romania, Vodafone Smart Forest, cu scopul de a preveni defrisarile ilegale;
  • Utilizarea de 100% energie verde pentru derularea tuturor activitatilor, inclusiv pentru operarea retelei Green Supernet, alimentata exclusiv cu energie din surse regenerabile;
  • Implementarea unor tehnologii de racire avansate in principalele centre de date, care reduc in mod semnificativ cantitatea de energie consumata;
  • Introducerea de SIM-uri electronice, respectiv de SIM-uri cu dimensiunea redusa la jumatate pentru a limita consumul de plastic; 
  • Instalarea de panouri fotovoltaice pe unele dintre locatiile Vodafone pentru a produce energie verde;
  • Reutilizarea, vanzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele de retea care devin redundante; 
  • Dezvoltarea programelor de colectare si reciclare a DEE-urilor sau a programelor de vanzare a terminalelor reconditionate.

Vodafone va elimina in intregime emisiile de carbon provenite din surse indirecte pana in 2040, devansand cu 10 ani ambitia initiala a companiei, aceea de a obtine o amprenta de carbon „net zero” pana in 2050.

Pentru atingerea nivelului „net zero”, compania si-a stabilit o serie de obiective pe termen mediu si lung in cadrul pilonului Planet al misiunii Vodafone. Aceste obiective prevad reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera provenite din activitatile proprii si din energia cumparata si consumata la 50% pana in 2025 si in intregime pana in 2030. Vodafone si-a asumat, de asemenea, reducerea la jumatate a emisiilor de carbon provenite din surse indirecte – inclusiv in societatile mixte, toate achizitiile lantului de aprovizionare, utilizarea produselor vandute si calatoriile in scopuri profesionale – pana in anul 2030. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.