Importanta inotului si a unor cursuri inot zona Iancului

Inotul este adesea recunoscut drept una dintre activitatile fizice cu cele mai putine contraindicatii si multe beneficii pentru sanatate.

Pentru a inota, este necesar sa se produca energie, mai intai pentru a putea pluti corect, apoi pentru a inainta in apa. Mediul acvatic, asociat cu utilizarea unei majoritati mari a muschilor corpului uman, ofera multe beneficii (fara a mentiona faptul ca inotul nu prezinta dezavantajele transpiratiei). In ciuda unor studii care arata ca antrenamentul intens de inot are efecte negative asupra sistemului respirator din cauza cloraminelor, leziunilor de umar sau leziunilor coloanei vertebrale, inotul este recunoscut in intreaga lume ca o modalitate buna de a ramane in forma buna de sanatate.

Inotul se poate practica in mai multe locatii din tara. Pentru persoanele care locuiesc in capitala sau in vecinatate, pe site-ul initiereinot.com sunt disponibile diferite oferte de curusuri pentru incepatori sau avansati, efectuate la diferite bazine. Astfel, puteti alege sa urmati inclusiv cursuri inot zona Iancului, la bazinul Alexandreea, sau la bazine precum Olimpia, Bery sau Steaua

Dar de ce aceasta activitate fizica este atat de benefica pentru sanatate? Sa descoperim, pas cu pas, aceste efecte diferite:

Efecte asupra capacitatii respiratorii

Un efect notabil al practicarii inotului este observat pentru functia respiratorie. In inot, respiratia este esentiala pentru a echilibra si propulsa in mod corespunzator, pastrand in acelasi timp o buna tehnica de inot. Aceasta implica multe mecanisme, care in timp vor folosi mai bine capacitatea sa de a gestiona aceasta respiratie. Nu numai ca capacitatea pulmonara va creste, dar este mai ales modul in care oxigenul va fi utilizat de muschi, care va promova imbunatatirea functiei respiratorii. Muschii vor fi mai bine oxigenati si vor fi mai disponibili pentru a sustine un efort fizic. In plus, nu au fost raportate efecte negative la subiectii astmatici.

Efecte asupra sanatatii osteo-articulare

Activitatea motorie in apa reduce riscul de deteriorare a tendoanelor musculare si fara a “incarca” articulatiile. Toate acestea se explica printr-o activare a tuturor muschilor corpului uman in timpul inotului, fara a avea niciun soc asupra scheletului care ar putea rani articulatiile sau muschii. Aceasta activitate reprezinta o binecuvantare pentru persoanele cu dureri articulare sau supraponderale. Practica inotului promoveaza, de asemenea, imbunatatirea flexibilitatii articulare. Toate partile corpului se misca simultan. Miscarile bratelor, picioarelor si capului va permit sa va intindeti corpul optim. Toate miscarile sale ajuta articulatiile si ligamentele sa devina mai flexibile. Pe de alta parte, implicarea pe termen lung in sporturi precum inotul nu creste densitatea osoasa. Acest lucru sugereaza ca inotul nu impiedica dezvoltarea osteoporozei. De aici interesul unei practici complementare de activitati cu stres mecanic ridicat pentru imbunatatirea sanatatii oaselor (exemple: alergare, culturism).

Efecte asupra bolilor cardiovasculare

La fel ca in cazul oricarei activitati fizice cu dominanta aeroba, inotul poate stimula activitatea cardiaca si, astfel, poate promova circulatia sangelui. Furnizarea de sange in intregul corp permite o oxigenare mai buna a muschilor. Treizeci de minute de inot pe zi ar trebui sa fie suficiente pentru a mentine tensiunea arteriala buna. O sedinta de inot moderat este utila pentru persoanele cu diabet sau hipertensiune arteriala, pentru persoanele cu dureri la nivelul coloanei vertebrale, persoanelor obeze. Pentru o populatie sedentara, VO2max creste rapid, reflectand o imbunatatire a starii de fitness cardiovasculare si un risc redus de aparitie a bolilor cardiovasculare. Unele studii arata, de asemenea, ca inotul ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Inotul ajuta, de asemenea, la scaderea glicemiei, cu o imbunatatire clara pentru diabetici. S-a demonstrat ca o practica obisnuita a inotului reduce riscul de diabet intre 6% si 10%. Apoi, literatura stiintifica demonstreaza, de asemenea, un efect pozitiv al practicii inotului asupra tensiunii arteriale pentru persoanele hipertensive.

Efecte asupra capacitatii functionale

Un program regulat de antrenament de inot, care dureaza cateva saptamani, imbunatateste abilitatea de mers. Adica, un program de antrenament de inot ofera o capacitate mai buna de a merge sau de a alerga. Cu toate acestea, aceste rezultate sunt mai putin convingatoare pentru inotatorii care sunt deja bine pregatiti.

Efecte asupra compozitiei corpului

Practica inotului, pana la 2, 3 sesiuni pe saptamana, de la 45 minute la 1 h, imbunatateste compozitia corpului. Este una dintre cele mai consumatoare de calorii. Rezultatele pozitive pot fi apreciate serios dupa 3 luni de antrenament, cu o scadere a grasimii corporale si o crestere a masei corpului (dezvoltarea masei musculare). Inotul, din cauza consumului sau ridicat de energie si al limitarilor musculo-scheletice si termoregulatoare scazute pe care le genereaza, intruchipeaza o modalitate de antrenament atractiva, in special pentru persoanele supraponderale.  Trebuie avut in vedere faptul ca numarul de calorii arse depinde de intensitatea exercitiului, dar si de propria fiziologie. Tipul de inot poate conduce, de asemenea, la consumul diferit de calorii in functie de nivelul de practicare (cat de avansat sunteti).

Efecte asupra sanatatii mentale si sociale

Inotul poate promova bunastarea psihologica, contribuind la cresterea stimei de sine. De fapt, imbunatateste setul de factori care determina valoarea fizica perceputa, care este unul dintre elementele fondatoare ale stimei de sine. De asemenea, aceasta practica este insotita adesea de o mai buna integrare sociala si, prin urmare, de un climat social pozitiv (practica de grup, intalnire cu oameni noi etc.). In cele din urma, inotul este si unul dintre sporturile care pot secreta multe endorfine (hormoni secretati de glandele creierului, numiti si hormoni ai fericirii). Dupa cateva zeci de minute, rata endorfinelor creste considerabil si aduce sportivul intr-o stare de euforie. Acesti hormoni au, de asemenea, efecte anxiolitice, analgezice, permitand totodata lupta impotriva oboselii prin moderarea inimii si a functiilor respiratorii ale organismului.

One Response to “Importanta inotului si a unor cursuri inot zona Iancului”
  1. Rent-a-car-otopeni.ro October 8, 2019

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *